Νέα
Νέα της οργάνωσης

Εργασία από φοιτητές της ΑΣΟΕΕ για το Be Strong

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ & MKO

Η παρακάτω εργασία που σας παρουσιάζουμε, εκπονήθηκε από φοιτητές του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο  Αθηνών, στα πλαίσια της εργασίας τους: Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ & MKO. Το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας αποτελεί ένα από τα δυναμικότερα τμήματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η ομάδα φοιτητών του 3ου έτους που επέλεξαν την οργάνωση ΜΕΙΝΕ ΔΥΝΑΤΟΣ και επιμελήθηκαν την παρακάτω εργασία είναι οι εξής: Adeljada Brahimi, Κολοκάτσης Νικόλαος, Τσουπαρέλου Παναγιώτα, Ρογκάκου Αδαμαντία.


1. ΣΥΝΟΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος "Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ"’. Σκοπός της ήταν η μελέτη της παρουσίας των μη κερδοσκοπικών οργανισμών στο internet. Η κοινωφελής, μη κερδοσκοπική οργάνωση που προκάλεσε το ενδιαφέρον μας και μάς οδήγησε να ασχοληθούμε με αυτή και να την αναλύσουμε εις βάθος ήταν η «Μείνε Δυνατός» ή αλλιώς «Be Strong» που σκοπό έχει την τεκμηριωμένη πληροφόρηση σε θέματα που αφορούν στον καρκίνο, την πρόληψη καθώς και την υποστήριξη όλων όσων εμπλέκονται με αυτόν.

Βασικό μέλημά μας ήταν η διαπίστωση του τρόπου με τον οποίο το internet βοηθάει στην επίτευξη των στόχων της Be Strong, καθώς και ο προσδιορισμός εκείνων των ενεργειών και πρακτικών που αποδείχτηκαν αποδοτικές και εξυπηρέτησαν τους σκοπούς της οργάνωσης. Στο τέλος μπορείτε να βρείτε και ορισμένες προτάσεις της ομάδας μας που στο μέλλον ίσως κάνουν την παρουσία της Be Strong πιο ‘’δυνατή’’ στον χώρο που δραστηριοποιείται.

Δε θα θέλαμε να παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κύριο Παναγιώτη Μιχαήλ, εμπνευστή της Be Strong για το χρόνο του και τις πολύτιμες πληροφορίες που μας παραχώρησε, τόσο κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας μας στις εγκαταστάσεις της οργάνωσης, όσο και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ανανεωμένου site της οργάνωσης που έλαβε χώρα στο Νοσοκομείο Αγ. Σάββας.


2. ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

2.1
ΑΓΟΡΑ

Η Be Strong δραστηριοποιείται στο χώρο των μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Ως μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί ορίζονται εκείνοι οι οργανισμοί που έχουν σαν αντικειμενικό τους σκοπό τη βελτίωση διαφόρων εκφάνσεων της κοινωνικής ζωής αποκλείοντας τη διανομή κερδών σε μετόχους. Αποσκοπεί στην παροχή αξιόπιστων πληροφοριών που αφορούν στον καρκίνο, αλλά και στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη των ανθρώπων που εμπλέκονται με αυτόν.

Το site της Be strong απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό και κατά συνέπεια δε τίθενται αυστηρά γεωγραφικά όρια. Λόγω του γεγονότος ότι χρησιμοποιείται η ελληνική γλώσσα ίσως το κοινό αυτό να περιορίζεται σε αυτούς που κατοικούν στην Ελλάδα και στην Κύπρο, καθώς βέβαια και σε Έλληνες που διαμένουν στο εξωτερικό. Αρκεί μία σύνδεση στο διαδίκτυο.

Αναφορικά με τον ανταγωνισμό, λόγω της ιδιαιτερότητας της φύσεως των μη κερδοσκοπικών οργανισμών, θα λέγαμε ότι η Be Strong δεν τον υφίσταται σε έντονο βαθμό, με ενδεχομένως εξαίρεση στο ζήτημα των χορηγιών, αφού η πλειοψηφία των ΜΚΟ που σχετίζονται με τον καρκίνο έχουν κοινούς στόχους, δηλαδή την όσο το δυνατόν καλύτερη ενημέρωση των πασχόντων και του περιβάλλοντός τους.

Η παρουσία των Ελληνικών μη κερδοσκοπικών οργανώσεων στο διαδίκτυο είναι σχετικά μικρή. Συγκεκριμένα, μιλώντας με αριθμούς 60 οργανισμοί διαθέτουν ιστοσελίδες, σημαντικός αριθμός εκ των οποίων βρίσκεται σε αρχικό στάδιο. Στο σημείο αυτό αξίζει να τονίσουμε τη στάση της οργάνωσης Be Strong που πέραν του ότι αποτελεί πρωτοπόρα σε σχέση με τις δράσεις της, ξεχωρίζει και στο συγκεκριμένο θέμα, αφού δεν αντιμετωπίζει ανταγωνιστικά τις υπόλοιπες οργανώσεις που ασχολούνται με τον καρκίνο.

Όπως φαίνεται και από τις κινήσεις της μέσω διαδικτύου, στο ανανεωμένο site φιλοξενείται ειδικά διαμορφωμένη σελίδα όπου εμφανίζονται όλες οι οργανώσεις μαζί με βασικά στοιχεία, όπως είδος και τύπος οργανισμού, διεύθυνση, τηλέφωνο, φαξ, διεύθυνση website, χάρτης αλλά και γενικές πληροφορίες. Κατανοούμε λοιπόν μέσα από αυτό το πρωτότυπο βήμα του οργανισμού να προβάλει μέσω της ιστοσελίδας τους “ανταγωνιστές’’ του, ότι προς τιμήν του εστιάζει πλήρως σε έναν από τους  βασικούς του στόχους, που δεν είναι άλλος από την παροχή ολοκληρωμένης πληροφόρησης στο κοινό.

Εξαιτίας του ότι η Be Strong δεν διαφημίζεται με κάποιον τρόπο στο διαδίκτυο, εστιάζει επιτυχώς σε μεγάλο βαθμό στην αξιοποίηση των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να κάνει αισθητή την παρουσία της και να προβάλλει τις δράσεις της.

2.2 ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Η κοινωφελής μη κερδοσκοπική οργάνωση φίλων του καρκίνου με τον τίτλο Be Strong ιδρύθηκε στις 4 Οκτωβρίου 2007 με σκοπό να παρέχει σε όσους εμπλέκονται με τον καρκίνο τα όπλα εκείνα που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν όσο πιο ανώδυνα και χωρίς φόβο την ασθένεια. Τα όπλα αυτά είναι η αξιόπιστη πληροφόρηση και η υποστήριξη. Η δημιουργία της ιστοσελίδας της Be Strong τον Ιανουάριο του 2008,η οποία μάλιστα θεωρείται ως μία από τις πιο ενημερωμένες ιστοσελίδες στη Ελλάδα σε θέματα που αφορούν στον καρκίνο και την υποστήριξη, το κατέστη αυτό δυνατό.
Αναφορικά με το target group της Be Strong, θα λέγαμε ότι εν δυνάμει αποτελεί όλη την ελληνική κοινωνία. Ειδικότερα:

  • Ασθενείς: τα άτομα εκείνα που νοσούν από καρκίνο και χρήζουν πληροφόρησης, αλλά και ψυχολογικής/ηθικής υποστήριξης.
  • Οικείο περιβάλλον ασθενών: τα άτομα εκείνα που έχουν κάποιον στο περιβάλλον τους που νοσεί από αυτή την ασθένεια.
  • Άλλοι: τα άτομα εκείνα που προληπτικά ενημερώνονται για τον καρκίνο, αλλά και για ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Μία από τις ευκαιρίες που εκμεταλλεύτηκε η Be Strong είναι αυτή των τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίας, αφού η δημιουργία ιστοσελίδας με παροχή πληροφοριών και υποστηρικτικό υλικό, η δημιουργία ενημερωμένης βάσης δεδομένων και η αξιοποίηση χρήσιμων εργαλείων όπως chat, forum, blogs και SM της προσδίδουν ένα αρκετά μεγάλο πλεονέκτημα συγκριτικά με άλλους παρεμφερείς ΜΚΟ.

Οι κυριότεροι στόχοι της οργάνωσης είναι: η απάλειψη των προκαταλήψεων σχετικά με τον καρκίνο, η παροχή πληροφοριών (πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία), η υποστήριξη (ψυχολογική, συναισθηματική και πρακτικής φύσεως) και γενικότερα η αναγνώριση και υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ασθενών με καρκίνο.
Για την επίτευξη των ανωτέρω η στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθείται είναι αυτή της διείσδυσης στην αγορά, αναφορικά δε με τις ανταγωνιστικές στρατηγικές ακολουθείται αυτή της διαφοροποίησης. Εργαλεία τους είναι η καινοτομία, η δημιουργικότητα καθώς και η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών.

2.3 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Παρά το γεγονός ότι όταν εμφανίστηκε η Be Strong άλλες παρόμοιες οργανώσεις δεν είχαν παρουσία στο διαδίκτυο, ‘’κενό’’ το οποίο εκμεταλλεύτηκε η ίδια περνώντας ταχύτατα από την ιδέα στην υλοποίηση, ο προβληματισμός προέκυψε αργότερα, όταν χρειάστηκε να γίνουν ενέργειες για να αλλάξει η ιστοσελίδα της, ώστε να καταστεί ακόμη πιο φιλική στο χρήστη. Ο προβληματισμός που δημιουργήθηκε αφορούσε την οργάνωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας με τέτοιο τρόπο ώστε να καθίσταται ακόμη πιο εύκολο για τον χρήστη η εύρεση πληροφοριών αναφορικά με τον καρκίνο, την πρόληψη και την υποστήριξη σε μία πλατφόρμα που ταυτόχρονα να είναι και πιο μοντέρνα. Από κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επωφεληθεί και κάποιος που ίσως γνωρίζει την Be strong και επιθυμεί να μάθει περισσότερα για τη δράση της αλλά και για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να την ενισχύσει. Η ανανέωση της ηλεκτρονικής παρουσίας της Be strong βασίστηκε σε ουσιαστικούς λόγους και αυτή η ενέργεια αδιαμφισβήτητα συνδράμει στην ενίσχυση της εικόνας του οργανισμού.


2.4 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

2.4.1 Σχεδιασμός ιστοσελίδας

Η ανανεωμένη ιστοσελίδα της Be Strong ήδη λειτουργεί από τα τέλη του Απριλίου του 2012. Είναι πλέον πιο μοντέρνα, ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις της αισθητικής και επιπρόσθετα είναι καλύτερα οργανωμένη δίνοντας τη δυνατότητα στο χρήστη να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή σε ποιο σημείο του site βρίσκεται. Κάτι τέτοιο διευκολύνει τον επισκέπτη κατά την περιήγησή του και ταυτόχρονα τού επιτρέπει να επωφεληθεί των δυνατοτήτων που προσφέρει η ιστοσελίδα με τρόπο ευχάριστο και με μηδενικό στρες. Έτσι, καλλιεργείται μία αίσθηση εμπιστοσύνης και το μερίδιο μυαλού και καρδιάς που κατέχει η Be strong ίσως αυξηθούν στο μυαλό του επισκέπτη, οδηγώντας τον να στρέφεται διαρκώς στην ιστοσελίδα αυτού του οργανισμού για την επίλυση τυχόν προβληματισμών του.

2.4.2 Online Κοινότητα - Επικοινωνία

Η συμμετοχή σε μία online κοινότητα επικοινωνίας δρα τόσο θεραπευτικά που το γνωρίζουν μόνο όσοι το έχουν κάνει πράξη. Η πλατφόρμα αυτή επικοινωνίας δίνει τη δυνατότητα της επικοινωνίας με άλλα άτομα που εμπλέκονται με τον καρκίνο, γεγονός που συνδράμει αποτελεσματικά στη διαχείριση των νέων δεδομένων στη ζωή τους.

Ενδεικτικά μέσω του forum τα μέλη έχουν πρόσβαση στα εξής: α) δημιουργία φιλίας-αμφίδρομη και πιο προσωπική επικοινωνία, β) συμμετοχή στο forum για ανταλλαγή απόψεων, γ) δημιουργία blog-πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι το να λεκτικοποιεί κανείς τα συναισθήματα του, έχει ευεργετικές επιδράσεις στην πορεία της υγείας του.

Αυτό καθίσταται δυνατό μέσω της προσωπικής τους ιστοσελίδας, δ) συμμετοχή σε chat rooms-real time ηθική υποστήριξη, και ε) δημοσίευση σχολίων αναφορικά με τα άρθρα. Τα ανωτέρω δίνουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορίες σχετικά με τον καρκίνο αλλά και παρέχουν ψυχολογική/συναισθηματική υποστήριξη του ασθενούς μέσω ατόμων που είχαν ανάλογη εμπειρία και που διαφορετικά ο επισκέπτης της ιστοσελίδας ίσως να μην ήταν εφικτό να έρθει σε επαφή μαζί τους.

2.4.3 Online Υποστήριξη

Πέρα από εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως η διαδραστική-αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των χρηστών της ιστοσελίδας, η οργάνωση προσφέρει και υπηρεσίες ψυχολογικής και συναισθηματικής υποστήριξης από ειδικευμένους επιστήμονες, κυρίως μέσω της χρήσης: α) e-mail - ο ενδιαφερόμενος στέλνει ένα e-mail οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ώστε να ζητήσει βοήθεια και λαμβάνει μία επαγγελματική απάντηση μέσα σε 48 ώρες, β) ζωντανής διαδικτυακής συνομιλίας - live chat. Αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας με ένα ψυχολόγο, καθώς η συνομιλία γίνεται ζωντανά και υπάρχει αίσθηση προσωπικής συζήτησης, πράγμα που συμβάλλει στη μεγαλύτερη ελευθερία εκδήλωσης συναισθημάτων και σκέψεων και γ) online κοινότητας forum - o ρόλος των ειδικών είναι καθαρά συμβουλευτικός και καθοδηγητικός. Με αυτούς τους τρόπους ο επισκέπτης έχει πρόσβαση σε ειδικευμένους θεραπευτές και λαμβάνει υποστήριξη υψηλής ποιότητας,  χωρίς απολύτως κανένα κόστος.

2.4.4 Υποστήριξη Οργανισμού Μέσω Διαδικτύου

Όσον αφορά την επιβίωση και τη συνέχιση των δραστηριοτήτων της, η οργάνωση εκτός από τους υποστηρικτές που ήδη αναφέρθηκαν, παρέχει στους ενδιαφερόμενους επιπρόσθετους τρόπους με τους οποίους μπορούν να στηρίζουν το έργο της Be Strong, εύκολα και γρήγορα μέσω internet. Έτσι, δημιουργείται ένας νέος δρόμος αρωγής ηλεκτρονικά, που περιλαμβάνει  e-δωρεές, e-εθελοντισμό και υποστήριξη με την αγορά προϊόντων από το e-shop της οργάνωσης.

Συγκεκριμένα, καθίσταται δυνατή η υποστήριξη με την online δωρεά μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών easy pay της τράπεζας Πειραιώς με τη χρήση κάρτας Visa, Master card, χρεωστικής Visa Electron ή λογαριασμού καταθέσεων στην τράπεζα. Επίσης, υπάρχει η επιλογή του Web Banking (Win bank) της τράπεζας Πειραιώς με κατάθεση της δωρεάς στον τραπεζικό λογαριασμό της οργάνωσης.
Από την άλλη μέσω του e-εθελοντισμού, ένα ενδιαφερόμενο άτομο μπορεί να βοηθήσει την οργάνωση εξ αποστάσεως, από όποιο σημείο της Ελλάδας και αν βρίσκεται.

Αυτή η επιλογή είναι δυνατή μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρει το διαδίκτυο, δηλαδή κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει τις δράσεις της οργάνωσης σε φίλους και γνωστούς μέσω e-mail, ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, blog ή ακόμη και από το δικό του website. Η Be Strong προσφέρει πλήρη πληροφόρηση στον e-εθελοντή ώστε να μεταφέρει με τον καλύτερο τρόπο το μήνυμά της στο κοινό.

Ταυτόχρονα ο οργανισμός διαθέτει το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο φιλοξενείται στην κύρια σελίδα και είναι απλό και εύκολο στη χρήση. Μέσω του e-shop πουλάει τα προϊόντα της (βραχιόλια ‘’δύναμης’’ καθώς και μπλούζες). Πρόκειται για προϊόντα ποιοτικά που προσφέρονται σε λογικές τιμές, συνοδευόμενα πολλές φορές από προσφορές. Η προώθηση τους ηλεκτρονικά γίνεται κυρίως μέσω της ιστοσελίδας της Be Strong και των κοινωνικών δικτύων. Η διανομή των προϊόντων γίνεται μέσω εξωτερικού συνεργάτη και η πληρωμή με αντικαταβολή.

2.4.5 Προώθηση Ιστοσελίδας ηλεκτρονικά

Σχετικά με τον τρόπο προώθησης της ιστοσελίδας η οργάνωση για οικονομικούς λόγους δε χρησιμοποιεί πληρωμένη διαφήμιση. Στοχεύει κυρίως στην επιτυχή συμπερίληψη της στα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης μέσω key words. Γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιεί έντονα λέξεις και φράσεις - κλειδιά στα περιεχόμενα του website, όπως για παράδειγμα το path που διαθέτει το link κάθε σελίδας το οποίο δεν αποτελείται από τυχαίο αριθμό αλλά από λέξεις.

Αυτό αρχικά βοηθάει στην εύκολη κατανόηση του χάρτη του site από το χρήστη, αλλά και στην αναζήτηση αφού κάποια λέξη από το path θα επιλεγεί αυτόματα από τη μηχανή αναζήτησης, με αποτέλεσμα την εμφάνιση της σελίδας στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Ένας ακόμη βασικός πυλώνας όπου εστιάζει η οργάνωση είναι το θετικό e-word of mouth με το οποίο προκύπτουν εκθετικά αποτελέσματα που βοηθούν στην αύξηση του αριθμού των επισκέψεων στη σελίδα, αλλά και γενικότερα την προβολή της στο κοινό.

2.4.6 Be Strong και Social Media

Σημαντική για την προώθηση του website αλλά και γενικότερα την υλοποίηση του έργου της οργάνωσης είναι η έντονη παρουσία που έχει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τη βοήθεια των τελευταίων βρίσκεται κοντά στο κοινό, στο οποίο παρέχει πληροφόρηση και υποστήριξη, αλλά και επιτυγχάνει καλύτερη προσέγγιση των νέων ανθρώπων με σκοπό την ευαισθητοποίηση τους.

Αναλυτικότερα η οργάνωση Be Strong έχει σημαντική παρουσία στην πλέον διαδεδομένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook, όπου αριθμεί περίπου 40.000 μέλη. Διαθέτει ένα Group (1.060 μέλη), δύο σελίδες (15.177 μέλη σύνολο), 1 προφίλ (418 φίλους) και δύο Causes (23.000 μέλη σύνολο). Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα causes αποτελούν δικτυακές εκστρατείες που στοχεύουν στην ενημέρωση του κοινού σε σχέση με την απομυθοποίηση του καρκίνου και την απαλλαγή από τη νοοτροπία και τα στερεότυπα που υπάρχουν γι’ αυτόν. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν την δυναμική στάση που έχει η οργάνωση στο Facebook.

Ταυτόχρονα διαθέτει στο Twitter 335 followers και στο YouTube 216.369 προβολές βίντεο ενώ παράλληλα έχει αισθητή παρουσία στα μέσα flickr, vimeo, wordpress και Blogspot.


2.5 ΣΗΜΕΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ως «ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα» ο ιδρυτής της οργάνωσης, κύριος Παναγιώτης Μιχαήλ, αναφέρει την ταχύτητα λήψης απόφασης και δράσης του οργανισμού, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας όπου οι συνθήκες αλλάζουν συνεχώς με ραγδαίο ρυθμό. Επίσης διαφαίνεται καθοριστικής σημασίας και η προσπάθεια παροχής ολοκληρωμένης πληροφόρησης, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ενός site που εστιάζει σε πτυχές που αφορούν όλους μας. Τέλος, η ίδια γνώση και εμπειρία του ιδρυτή σε σχέση με το internet αποτέλεσε βασικό πυλώνα για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη αλλά και την επιτυχία της ιστοσελίδας.


2.6 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σαν απόρροια των παραπάνω κινήσεων, η ιστοσελίδα κατόρθωσε να προσελκύσει ένα σημαντικό αριθμό επισκεπτών, ικανοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τους στόχους που αφορούσαν στην επισκεψιμότητα. Ειδικότερα από την 1 Ιανουαρίου του 2008 που ξεκίνησε η λειτουργία του website μέχρι την 27 Απριλίου 2012, όπου έγινε η ανανέωση του, βλέπουμε μέσω των εφαρμογών του Google Analytics ότι δέχτηκε 1.512.790 επισκέψεις εκ των οποίων οι 1.083.476 ήταν από μοναδικούς χρήστες. Γίνεται αισθητό λοιπόν ότι το ποσοστό 71,7% ήταν νέοι επισκέπτες, ενώ το 29,3% ήταν χρήστες που επέστρεφαν στη σελίδα. Ακόμη ο μέσος χρόνος διαμονής στη σελίδα ήταν περίπου 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα και οι σελίδες που προβλήθηκαν από χρήστες ήταν 3.865.811 (παράρτημα εικόνα 1). Χρήσιμο είναι επίσης να διαχωρίσουμε την κυκλοφορία (παράρτημα εικόνα 2) που υπήρξε στο site σε επισκέψεις λόγω των αποτελεσμάτων σε μηχανές αναζήτησης (1.362.709), λόγω παραπομπών (86.175) και σε άμεσες επισκέψεις (63.175). Διαπιστώνουμε λοιπόν τη μεγάλη ισχύ που έχουν οι λέξεις κλειδιά για την αναζήτηση αλλά και το word of mouth για την εξασφάλιση της επιτυχίας για μία ιστοσελίδα.

Σημαντικό είναι να υπογραμμίσουμε ότι μέσω αυτών των επισκέψεων στο site πληροφορήθηκαν ηλεκτρονικά, αλλά και υποστηρίχθηκαν ηθικά και ψυχολογικά άτομα πού είχαν ανάγκη. Με λίγα λόγια πάνω από 300 άτομα έχουν υποστηριχθεί από ειδικούς ψυχικής υγείας μέσω γραπτών μηνυμάτων (online chat), 200 άτομα μέσω e-mail και 10.000 μέλη μέσω του forum από το μοίρασμα των εμπειριών τους.
Είναι ανάγκη να σημειωθεί ότι το έτος 2010 η Ευρωπαϊκή Σχολή Ογκολογίας, στα πλαίσια του διαγωνισμού “Cancer on the internet” απένειμε τη δεύτερη θέση και το βραβείο «Εύφημης Μνείας» στην οργάνωση τονίζοντας το γεγονός ότι οι πληροφορίες και η υποστήριξη που παρέχει στην Ελληνική κοινωνία αξίζουν αναγνώρισης.


2.7 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Επόμενο βήμα για την οργάνωση Be Strong είναι η επέκταση μέσω διαδικτύου εκτός Ελλάδας. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της μετάφρασης τμημάτων του site στην αγγλική γλώσσα, όπως για παράδειγμα η online κοινότητα που προαναφέρθηκε. Μέσα από αυτή την κίνηση αναμένεται η υποστήριξη και πληροφόρηση περισσότερων ατόμων, η αύξηση της επισκεψιμότητας, καθώς και οι ευκαιρίες χρηματοδότησης.


2.8 DOs & DON’Ts

Σε αυτό το σημείο χρειάζεται να επισημανθούν κάποια εξαιρετικής αξίας σημεία, τα οποία είχαν καθοριστικό ρόλο και συνέβαλαν στην επιτυχία της οργάνωσης Be Strong.  Σίγουρα μία οργάνωση μη κερδοσκοπικού ή κερδοσκοπικού χαρακτήρα θα πρέπει να λάβει υπόψη τις ακόλουθες πτυχές,  αφού αποτελούν χρήσιμα διδάγματα προς «υιοθέτηση». Συγκεκριμένα μία νέα ή και υπάρχουσα εταιρία είναι ωφέλιμο να προσαρμόσει στα δικά της δεδομένα στρατηγικές κινήσεις, όπως:

  • Η ταχύτητα αντίδρασης στις αλλαγές που εμφανίζονται στο περιβάλλον ενός οργανισμού. Αποτελεί σημαντικό παράγοντα η άμεση ανάλυση των πληροφοριών και κατά συνέπεια η επιτάχυνση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, ώστε να επιτυγχάνεται η αποτελεσματική προσαρμογή στα νέα δεδομένα και η εκμετάλλευση των ευκαιριών.
  • Η εστίαση στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στο κοινό του οργανισμού. Είναι χρήσιμο να αναλύονται πλήρως οι ανάγκες των πελατών ώστε να είναι δυνατός ο σχεδιασμός της κατάλληλης στρατηγικής μάρκετινγκ που θα κατορθώσει να τις ικανοποιήσει. Πολλές φορές επιβάλλεται να κατευθυνθούμε με αρωγό τον τρόπο που οι πελάτες βλέπουν και βιώνουν διάφορες καταστάσεις, ώστε να τους προσφέρουμε τη λύση που επιθυμούν.
  • Η εξειδίκευση του οργανισμού σε δραστηριότητες που υλοποιεί αποτελεσματικά. Είναι αποδοτικότερο μία επιχείρηση να επιδιώξει να εξειδικευτεί σε ένα τομέα όπου έχει το «προβάδισμα» σε σχέση με τους ανταγωνιστές της παρά να κατανέμει την προσπάθεια της σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς.
  • Η ανάθεση εργασιών σε εξωτερικές επιχειρήσεις (outsourcing). Δε θα πρέπει να αποκλείεται αυτή η επιλογή, διότι με αυτό τον τρόπο η επιχείρηση αναθέτοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες σε επιχειρήσεις  που μπορούν να τις υλοποιήσουν πιο αποτελεσματικά, έχει τη δυνατότητα να εστιάσει καλύτερα στις υπόλοιπες δραστηριότητες. Έτσι, θα κατορθώσει να μειώσει τα λειτουργικά της κόστη και να επιτύχει την ανάλογη εξειδίκευση.
  • Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας μίας επιχείρησης με βάση την απλότητα και την ευκολία χρήσης. Αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία ενός website, αφού κάθε χρήστης θα πρέπει να βρίσκει εύκολα το περιεχόμενο που αναζητά. Επίσης, είναι σημαντικό να μη «χάνεται» κατά την περιήγηση του, αλλά να έχει τον πλήρη έλεγχο και να μπορεί να ανατρέξει στην πληροφορία που επιθυμεί κάθε στιγμή. Έτσι, σε συνδυασμό με ένα καλό αισθητικά αποτέλεσμα, αυξάνονται οι πιθανότητες ο χρήστης να επιστέψει ξανά στην ιστοσελίδα.
  • Η προβολή μίας ιστοσελίδας με μικρότερο χρηματικό κόστος. Το διαδίκτυο προσφέρει νέους τρόπους διαφήμισης που ελαχιστοποιούν ή εξαλείφουν το κόστος. Ως παραδείγματα μπορούμε να παραθέσουμε την αναζήτηση με λέξεις κλειδιά σε μηχανές αναζήτησης, τα social media και το e-word of mouth.

2.9 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Κάποιες ιδέες εκ μέρους της ομάδας μας, οι οποίες θα μπορούσαν να υλοποιηθούν στο μέλλον από την οργάνωση Be Strong είναι οι ακόλουθες:

  • Επέκταση στο κινητό εμπόριο: Πρόκειται για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεδομένου ότι συνεχώς όλο και περισσότερα άτομα συνδέονται στο internet μέσω προηγμένων κινητών συσκευών, θα ήταν έξυπνη κίνηση να μπορεί να εμφανίζεται η κύρια ιστοσελίδα, αλλά και η σελίδα του e-shop με κατάλληλο τρόπο στην οθόνη της συσκευής. Έτσι, οι χρήστες θα μπορούν να ανατρέχουν στη σελίδα που επιθυμούν, να υλοποιούν αγορές και να είναι συνδεδεμένοι στην κοινότητα κάθε στιγμή.
  • Διοργάνωση e-συνάντησης: Θα μπορούσε να καθοριστεί μία συγκεκριμένη ημέρα, κατά την οποία θα πραγματοποιείται η συνάντηση όλων των μελών της κοινότητας  ηλεκτρονικά. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να είναι συνδεδεμένοι στο chat ή στα προφίλ τους για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Έτσι, τα μέλη θα αλληλεπιδρούσαν και θα γνωρίζονταν καλύτερα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα την αμεσότερη επικοινωνία και υποστήριξη.
  • Εκπομπές σε Web TV: Θα ήταν χρήσιμο για τα μέλη της κοινότητας εάν τους δινόταν η δυνατότητα να παρακολουθήσουν μία ειδικά διαμορφωμένη εκπομπή με πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν.  Είναι ωφέλιμο η Be Strong να δημιουργήσει μία εκπομπή (web show)  με θεματολογία που απασχολεί τα μέλη της κοινότητας. Έτσι, θα μπορούσε να προσελκύσει σε ένα πιο άμεσο περιβάλλον το κοινό της και να ενισχύσει μέσω αυτού την ικανοποίηση και υποστήριξη που προσφέρει.
  • Δημιουργία λογαριασμού Linked in: Αποτελεί ένα ακόμη αναπτυσσόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα χρήσιμο στον επαγγελματικό τομέα. Η χρήση ενός τέτοιου εργαλείου θα δώσει τη δυνατότητα στην οργάνωση να έρθει σε επαφή με άτομα που δύσκολα θα μπορούσε να προσεγγίσει διαφορετικά.

BeStrong.org.gr - 29.03.14